Inställda flyg....

Att hitta matchande tåg och flyg från Skavsta är inte så enkelt. Min lösning är att jag kombinerar hänga med Sthlms-kompisar med mitt resande. Så sagt och gjort, jag satte mig på tåget till Sthlm 17:30 igår kväll. Hade en mysig kväll och satte mig på bussen 8 i morse för att ge mig av mot flygplatsen. Efter ca 3 timmar på språng checkade jag in och hängde vid gaten. Flyget blev försenat och sen försenat en stund till och en stund till. Tillsist säger de att flyget är inställt pga dimman (liksom alla andra flyg). Jaha.... Jag promenerar iväg mot en servicedesk, tänkte att nu ska det bli intressant. Alla säger att Ryanair är bra tills det händer nåt, då är allt omöjligt. Jag tog ett nummer, 30 nummer före mig, okej, ... vänta, vänta, vänta.... Jag väntade i två timmar sen var det äntligen min tur. Vid det här laget hade jag dock insett att det var likabra att ge upp, nästa flyg skulle inte gå förens i morgon och med tanke på att alla ville boka om skulle det troligtvis vara fullt när jag kom fram, från arlanda var alla plan också fullbokade. Det fanns inte så mycket mer att göra än att fråga vad som hände nu. Damen upplyste mig om att jag kunde ta måndagsflyget eller ett flyg med mellanlandning under morgondagskvällen. Mitt andra alternativ var att jag skulle få pengarna tillbaka, "jaha, bara för ditvägen då?" frågade jag, helt övertygad om att det var så det var... "Nä, för båda vägarna" svarade hon. Jaha, tänkte jag förvånat men var fortfarande skeptisk... " Men hur mycket får jag tillbaka då?", svaret var för henne självklart "allt som du betalat".

När jag gick såg jag dem med 300 nummer efter mitt....


Så nu sitter jag här på tåget på väg hem igen. Besvikelsen ekar i hjärtat, jag kommer komma hem ett dygn efter jag åkte och har i princip varit på resande fot hela tiden. Det känns helt klart drygt. Men jag försöker se det positiva i att jag åtminstone fick mina pengar tillbaka, Ryanair är kanske inte så ila ändå (borde iofs inte säga nåt innan jag verkligen sett pengarna på mitt konto). Nu är det dags att undersöka om reseförsäkringar kan hjälpa mig med tågbiljetter och likande. Jag ska också försöka uppfinna en teleporter när jag ändå håller på att grotta ner mig i saker....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback