Livets skörhet

De senaste 5 åren har fyra utav tjejerna i vårt högstadiegäng förlorat någon inom sin familj, en ung mamma eller bror som hastigt dragits bort från livet alldeles för tidigt. Det är en skrämmande hög siffra tycker jag.
Om man har en bra relation till sin familj är det väldigt enkelt att ta dem för givet. De har alltid funnits omkring en och man räknar med att de kommer fortsätta med det. Vänner kan man också ta för givet men inte på samma sätt, de vet man ändå att man kan förlora på olika sätt men ens familj är på något sätt en stadig pelare i ens liv, de ska bara inte försvinna.

Men livet är orättvist, olyckor, sjukdomar och annat elände väntar bakom varje hörn. Man vet aldrig vad som händer, därför är mitt tips att du ser till att träffa din familj i veckan eller åtminstone ringa dem. Det tänker jag göra.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för tipset, låter som en perfekt bok enligt titeln. Det värsta med att plugga är att det enda man egentligen gör är att läsa och då är motivationen att läsa skönlitterärt från min sida noll. Men jag ska se om jag nog inte skulle må bra av lite "rolig" läsning ibland oxå.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback