Libary Lovers

Efter en intensiv jobbperiod hade jag äntligen tid att göra något annat än att jobba eller ta hand om hemmet på kvällen. Jag valde att ta en promenad till biblioteket i stan. När jag var liten var jag väldigt ofta på bibiloteket tillsammans med mina föräldrar. Vi lånade bok efter bok. När jag sedan blev äldre fortsatte jag att låna böcker, jag slukade dem. I gymnasiet blev biblioteket en tillflyktsort. Här kunde jag sitta och skriva ner mina tankar, försjunka i böcker eller för att inte tala om släktforskningens underbara värld. När jag började på högskolan var det på biblioteket vi träffades för att plugga och umgås. Men efter att jag studerat klart och börjat jobba har jag inte varit en lika flitg gäst längre vilket är synd. Idag när jag var där, kikade bland hyllorna, bläddrade bland cd-skivorna upptäckte jag lugnet som spred sig i kroppen.
För mig är det otroligt viktigt att samhället fortsätter att satsa på bibilioteket, att man stöttar så att biblioteken har en chans att utveckla sig för att nå nya generationer (exempelvis satsa mer på filmer, tv-spel osv.).

Libary Lovers är en pågående kampanj som går ut på att visa politikerna hur viktigt det är med de offentligt finansierade bibilioteken. Kika på länken och stötta kampanjen du med.
Själv ska jag fortsätta titta på filmen som jag lånade idag, La vie en rose. Man måste förbereda sig!


Kommentarer
Postat av: Jean-Damien

Victor Hugo sade " ouvrez une école et on fermera une prison"= " öppnar en skola och man skall slut stänga en fängelse". Jag tror att du har rätt i det, byckerna och läsning är jätteviktig. Ha det bra!

2008-10-15 @ 21:42:48
Postat av: Anna

Håller med till 100 %, bibblan är det bästa!

2008-10-17 @ 08:54:30
Postat av: Anna

Vad fint du har fixat till här förresten!

2008-10-17 @ 08:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback