Budget FS = Bästa FS

Jag har sagt det förut och säger det igen, mitt favorit FS-möte är budget-FS. I år blev det också det bästa FS-mötet under hela den här perioden. Jag, precis som Robert, känner en nytändning på UNF.
Vi hade en riktigt bra strategidiskussion där vi fokuserade på UNFs övergripande mål, vad är UNFs mål på lång sikt? Längre än bara arbetsplanen för två år i taget. Vad är syftet med att UNF finns?
Det känns ofta som att det är ett stort steg mellan vår arbetsplan och visionen om en drogfri och solidarisk värld fri från droger. Vi har också tillsatt en strategigrupp som ska diskutera dessa och många andra frågor. Jag tror jag sitter i de flesta arbetsgrupper inom UNF men kunde ändå inte säga nej till den här också. Det är ju sånt här vi ska jobba med, sånt här som jag brinner för, att ta organisationen framåt.

Jag är också nöjd med vår budget trots att vi budgeterat ett underskott. Vi har valt bra projekt, en del saker som fungerat förr och en del nya, kanske aningens kontroverisella pilotprojekt. Nu är jag peppad!

Kommentarer
Postat av: Ida K M

Strategigrupp. Det låter roligt! Nästan så man vill va med..

Va bra att det var ett bra möte, alla verkar pepp! KUL!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback