Försenad kongresströtthet

Jag är galet trött och har varit det ett tag. Men det är inte en såndär vanlig trötthet utan en sån när hela kroppen känns helt tung. Jag funderade ett tag och insåg att man verkligen kan likna det vid kongresströtthet, den här känslan man känner när man kommer hem från en veckas kongress och det känns som man skulle behöva sova en hel vecka för att fungera igen. Nu känns det dock som att den kommer lite väl sent. Det var ju mer än ett halvår sedan det var kongress.


Men det är mycket kongress i tankarna nu. Dels på den kongressen som var och på alla mål som togs. Målen som det nu är dags att ta tag i på allvar. Den nya arbetsplanen har börjat gälla och det finns massor att göra för oss alla. Men tankarna finns också på kommande kongress. Det kan kännas som att det är långt kvar men planeringen är redan i full gång och jag har fått förmånen att sitta med i en grupp som ska fundera över läger och verkstäder och hur man ska lägga upp det på bästa sätt. Ska man ha såna eller inte? Vad ska de innehålla? Och hur mycket pengar är det värt att satsa på det? Många tankar som snurrar. Jag ska försöka strukturera upp det. Men först ska jag göra det enda rätta för att bota kongresströttheten, kura ner mig djupt under täcket och sova tills jag vaknar alldeles av mig själv.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Therese! Tack för dina fina värmande ord senast. Jo, jag brukar tänka på det - att vi faktiskt inte är helt olika. Jag vet att du förstår och jag känner för dig också när du har det tufft. Tänker på dig. Ses vi kanske på torsdag? Kramas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback