Alla har vi våra konstigheter...

Jag har en ganska konstig fascination, jag älskar broar. Det bästa är höga och maffiga sådana.
Jag tycker om frihetskänslan som jag får när jag far över en sådan. Ölandsbron är min favorit men det beror kanske främst på nostalgi. Öland betyder så mycket för mig och Ölandsbron är förknippad med lugn, där börjar alltid det totala lugnet att infinna sig. I Sverige finns det inte så många maffiga broar men jag har alltid spanat efter dem. HögaKusten-bron är en bro som jag läst om flera gånger och förundrats över dess storlek. Bropyloner som är 182 meter höga är mäktigt! Jag har många gånger tänkt att jag ska besöka den men det har aldrig blivit av.
Men i fredags satt jag på en buss och helt plötsligt får jag syn på en skylt "Höga kusten" , bara sådär runt ett backkrön dök den upp. Mäktig som få.  Det var häftigt att äntligen få uppleva det. Tänk så bra det kan bli när man hoppar på galna saker utan att ha någon större koll.

Nån som vill följa med till Tower Bridge eller Golden Gate?


Kommentarer
Postat av: salam

Ja visst var det bra?! Jag är på....alltid!

2007-09-04 @ 23:26:45
Postat av: IKMK

Den är faktiskt ganska snygg, HK-bron.

Postat av: Björn


Jag är helt på din sida. Broar rockar! Min favorit är nog högakustenbron. Mäktigt landskap och en maffig bro. Kan det bli bättre?

2007-09-18 @ 11:47:09
URL: http://my.opera.com/bjojo/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback