Tiden på ett jobb

Man spenderar mycket tid på sitt arbete. Om man tänker vaken tid så är det ofta mer tid på jobbet än hemma. Därför är det viktigt att man trivs och jag har svårt att förstå dem som inte gör något åt sin situation om de inte gör det. Visst kan det vara svårt att få ett jobb men man är ändå skyldig att åtminstone försöka göra nåt åt sin situation och inte bara nöja sig för att det är enkelt.

 

Jag har haft tur eller så är det bara en smekmånadsfas. Jag har utmanande uppgifter som kombineras med små enkla saker som typ ställa i ordning konferensrummet, köpa fika eller leta efter en försvunnen kabel. Jag har ett arbetsklimat där man kan ha en avvikande åsikt och ändå vara välkommen. En miljö där inga ämnen är tabu och fikasamtalen kan handla om allt drån när chefen gjorde bort sig till om regeringen gjorde rätt eller fel vid tsunamikatastrofen. Allt från om grönsaker verkligen inte har känslor till hur långt upp man egentligen ska vaxa benen eller vilket parti man bör rösta på. Det är en skön blandning.

Jag har arbetskamrater som får mig att skratta, hjälper mig när jag kör fast, som jag kan styra lite över, som kan styra över mig, som säger ”Therese, ta det lugnt nu, ta en fika istället” men som nog likväl kan säga åt m ig att anstränga mer om det skulle behövas. Jag trivs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback