Outsourcing

När jag har dåligt att göra så brukar jag försöka hitta på saker. I brist på arbetsuppgifter på jobbet har jag försökt med följande:
- Vattna blommorna
-Gå iväg med posten
-Städa materialförrådet
- Plocka ur diskmaskinen

Vanliga sysslor som borde göras men nej, inte på mitt jobb. Vi har olika företag för var och en av dessa uppgifter!?!?!
Först tyckte jag det var helt sjukt och sen sa en kollega något klokt:
"Vi kostar pengar och kunden betalar oss för att göra vår uppgift inte för att vattna blommor"

Och så är det ju... men det är annorlunda att tänka sig själv som en vara. Dessutom så sysselsätter vi ju ett antal personer genom att "outsourca" såna uppgifter. Och sysselsättning är ju bra så jag börjar sakteliga acceptera konceptet även om det är lite svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback