Budgetarbete

I måndags planerade jag och Lisa UNFs budget för 2007. UNF har fallit undan mycket på senaste tiden, något som jag tycker är väldigt tråkigt. Men i måndags fick jag grotta i budgeten igen och jag hade nästan glömt hur otroligt roligt det är. Jag gillar att kolla utfall, fundera och försöka göra en prognos. Det är dessutom betydligt lättare i år när det är siffror som jag varit med att skapa som vi laborerar med. Dessutom har jag mer erfarenhet nu än vid förra budgetprocessen.

Vi är ute i god tid i år och planen är att lägga en rambudget redan på Sep-FS, något som jag tror kommer underlätta en hel del. Planen är också att skriva en "äskningsskola" så att alla äskningar blir så bra som möjligt.

Jag hoppas att jag kan lära mig effektivisera tiden ytterligare så att jag kan få jobba mer med UNFs ekonomi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback