Barn överallt

Det är mycket barntankar omkring mig just nu. UNFs GS är höggravid, jag har flyttat hem där en kompis har barn, på jobbet kommer folk med barn in jämt och ständigt och härom helgen träffade jag en ursöt 11-månaders tjej på tåget mot GBG. Hennes far trodde att hon störde mig men det gjorde hon inte. Istället blev jag och tjejen kompisar och lekte en massa, skoj!

Helene skriver massor om barn och barnuppfostran, där brukar jag försöka lära mig inför att jag ska göra mina egna misstag nångång i framtiden. Dock känns det lite läskigt att lära sig av egna misstag när det handlar om barnuppfostran. Det är ju faktiskt en människas liv som man ska forma. Vilken makt, vilket uppdrag....
Jag ska nog vänta med det där ett tag.

Kommentarer
Postat av: Helene

Man blir ödmjuk inför sig själv med barn.

Postat av: Peter

=) Med tanke på barn... eller erfarenheter. JAg tror inte att man kan lära av någon annans erfarenheter utan man måste själv få dem. Även med barn. Dock kan man ta upp information och lära sig om hur man ska gå tillväga när det väl händer saker. Och kan handla snabbare osv. Än om man inte läst andras erfarenheter. :) Kul att höra att du haft en bättre dag den här gången än förra :)

2006-10-12 @ 22:30:37
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback