Bryssel

Jag har också varit i Bryssel. såsom de flesta andra i vår kära FS. Till en början var det jätteroligt och spännande. Jag har aldrig varit där tidigare och blev väldigt förundrad av staden. Det var enorma kontraster överallt, många gamla hus med snirkliga detaljer och om man bara vände huvudet kunde man se stora glaskalosser precis brevid.  Vänd huvudet ett halv varv till så har man slumkvarter med trasiga byggnader. Helskumt!

Vi var i parlamentet, på svenska represenationen, Actis och NBVs kontor för att lära oss mer om EU och hur vi kan påverka politiken. Jag har egentligen aldrig varit så intresserad av den alkoholpolitiska delen av vårt arbete men ju mer jag lär mig desto mer spännande är det och jag får massor av idéer om hur man kan arbeta. Spännande är det!

På fredagkväll slutade det roliga... jag kände att jag inte mådde speciellt bra och efter att ha spytt i parker (ny erfarenhet som jag trodde jag skulle slippa som nykterist) fick jag ta mig tillbaka till hotellet och där blev jag liggandes resten av helgen. Mina rumskamrater flyttade ut och jag har nog aldrig känt mig så ensam och liten... det är tur att det finns några änglar i FS som tog hand om mig, tack till er!

Som tur var så mådde jag lite bättre på söndagmorgon så att jag kunde ta mig hem utan större problem. Men kroppen tog enorm stryk under det där dygnet och det var först i går som jag lyckades äta normalt igen. Bland det värsta av allt var ju att jag missade hela mötet. Vi hade ju så många viktiga frågor på dagordningen och jag fick inte var med och tycka till. Men efter att ha läst protokollet verkar ju det mesta var vettiga beslut ialla fall :)

Allra mest sved det i mitt kassörhjärta när jag insåg att vi varit tvungen att boka extra rum eftersom de isolerade mig... onödiga utgifter är det värsta jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback