Anledningar att fira

Det finns en hel del anledningar till att fira i mitt liv just nu. 

Nummer 1: Jag har fyllt år, har blivit hela 23 år gammal nu och det känns bra. Jag är fortfarande i den åldern att jag tycker det är roligt när folk tycker jag se äldre ut än vad jag är och blir besviken när folk tror jag är yngre än vad jag är.  Jag vaknade i Torshälla på min födelsedagen eftersom jag var på vikingaspel med kören. Till frukost sjöng kören för mig, det var härligt. Inte varje dag som en hel kör sjunger för en :) Daniel kom på besök också och på kvällen lagade han tre-rätters middag till mig. Urmysigt!
Senare i veckan firade jag lite grann med släkten hemma hos mor och far också. Alltid mysigt att umgås med släkten! Mamma hade dessutom ansträngt sig och bakat GI-tårta till mig. Det gjorde mig glad.

Men fylla år gör man ju trots allt varje år, vad man inte gör varje år är att avsluta sina högskoletudier!

Nummer 2: Jag har uppnåt mitt mål, "ekonomie magisterexamen i företagsekonomi samt filosofie magisterexamen i informatik", det kommer det stå på mina examensbevis :)
Uppsatsen är klar, oppositionen gick över förväntan och våra oppontenter samt seminarieledare klagade bara på småsaker. 4 års studier är äntligen över och det känns både underbart och skrämmande.
Jag har gått i skolan de senaste 16 åren, det är min vardag och nu är det över. Nog var jag skoltrött på slutet men överlag har jag tyckt det varit spännande. 


Att sluta skolan gav ju också en viss ångest men det löste sig ungefär en vecka innan slutseminariet när jag fick ett telefonsamtal....


Nummer 3: Jag har fått jobb! Att vara en INTJ var tydligen passande för att bli IT-konsult. Så hösten är räddad. Den 31/7 börjar jag på det nya jobbet och kommer förhoppningsvis trivas.



Det bästa med att sluta skolan var att jag äntligen kunde börja läsa böcker igen. Den senaste veckan har jag plöjt "Allt för min syster" (som jag fick i present av FS, tack!) och "Små citroner gula"  samt halva "Prime time". När man pluggar har man mycket kurslitteratur och jag har verkligen saknat att läsa något annat. Men nu, nu ska jag läsa ikapp!


Kommentarer
Postat av: Robert

Grattis, grattis och grattis!

Postat av: Linda

Jag är så jäkla stolt över dig, finner inga ord.

2006-06-18 @ 17:04:40
URL: http://mykindofviolence.blogg.se
Postat av: Mikael

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Du får berätta mer om ditt jobb! Hör av dig!

Trevlig sommar! /Mikael

2006-06-29 @ 16:04:03
URL: http://www.landsom.se/mikael

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback