Skoltid

Det är "Smells like the 90s weekend " på VH-1 och jag kan inte sluta fundera över hur det kommer sig att låtar kan väcka sådana minnen. Det känns verkligen som att jag är tillbaka på högstadiet.

Just nu är det Torn, den låten spelade vi med vårt tjejband Footsteps. Vi lyckades övertala vår lärare att vi skulle få ha en spelning på skolans tak under en temavecka.  Vi bubbade upp högtalare, förstärkare, trumset osv. upp på taket och genomförde en konsert. I efterhand har våra lärare berättat att det bittert fått ångra vårt lilla äventyr eftersom det fortfarande flera år efter vi slutade på skolan pratades om att man ville spela på taket för det hade minsan någon fått förut :)

Jag är så glad att jag gick på den skola där jag gick, en skola där det uppmuntrades att ta egna initiativ, att ta ansvar för sitt eget lärande. Jag kanske inte kan räkna upp när olika kungar regerade men jag har fått lära mig hur man tar reda på det och ännu viktigare, jag fick lära mig att vara en självständig individ.
Fram för fler sådan skolor tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Andreas Ericsson

Takkonsert! Nu plockade du poäng Therese! Det är något mycket stort. Tak och mindrebåtspelningar är det absolut häftigaste som finns i det gamet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback