Konstiga saker

Jag har just haft ett telefonmöte med FS. Det var spännande. Jag har aldrig pratat med 12 personer samtidigt någongång. Minst sagt förvirrande skulle jag kunna sammanfatta det med.

Och om jag förstått det hela rätt så var det dyrt också. Jag ska försöka se över det där. Vi kommer kanske inte ha så många telemöten men det borde gå att göra dem billigare och smidigare på nåt vis.
Min taktik är många bäckar små... man måste se över alla kostnader och försöka minska dem. Det kan leda till underverk.

Något annat som är konstigt är att jag fick VG på mikroekonomin. Tappade hakan när jag såg det och började sedan skutta runt. Jag är fortfarande fast besluten om att nationalekonomi är ett dumt teoretiskt ämne med ingen verklighetsanknutning men det är ju skoj att jag kan förstå den iaf :)


Kommentarer
Postat av: Andreas Ericsson

Jag föreslår en magister i NEK!

Postat av: Björn

NEK är hemskt fånigt. Jag tror att de mest bara hittar på lite tokiga samband och njuter av att hitta på ny spännande ord för enkla saker.

2006-02-09 @ 17:37:25
Postat av: Liza

Om man vill göra telefonmötena billigare och ännu mer förvirrande kan man använda trepartsamtal. En person ringer upp en annan som i sin tur kopplar in en tredje som kopplar in en fjärde...osv. På så sätt behöver ingen betala mer än ett vanligt samtal. Och på köpet får man det där härliga pipet varje minut i varje anslutning.

2006-02-10 @ 23:02:32
Postat av: Jennifer

Annars kan man använda sig av Skype för telefonmöten. Jag lovar att Oskar har koll på hur det fungerar.

2006-02-11 @ 09:54:41
Postat av: wagner

Första gången jag hade telefonmöte sa jag "Det känns som om alla ni sitter i samma rum och att bara jag sitter själv..." Då sa en person som vad med på mötet med värsta klappa-på-huvudet-mentaliteten: "Men förstår du Erik - vi sitter ju i olika delar av landet allihopa..."

Då kände jag mig som fyra år och jag hatade vuxenvärlden för dess jävliga överlägsenhet...

2006-02-11 @ 13:12:31
URL: http://wagner.blogg.se
Postat av: Macke K

Ta besluten på Sobernet istället. Billigt och enkelt.

2006-02-12 @ 00:18:21
Postat av: salam

jag säger bara omtenta i sommar jag vet nån som behöver hjälp....

2006-02-13 @ 22:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback