Årsmötesdags

Oj, så många kommentarer jag fått på mitt senaste inlägg. Det var roligt!

Jag ska ha era förslag i åtanke när jag funderar vidare på telefonmöten och sånt. Men men... det var inte det jag tänkte skriva om idag utan idag ska jag skriva om föreningsårsmöte.

I kväll har UNF Eldsjälar haft sitt årsmöte och det gick väldigt bra. Jag har återigen förundrats och blivit stolt över "mina" UNFare. Vi gick igenom varje punkt grundligt eftersom det var det första årsmötet för många. När jag kom till ekonomisk berättelse drog jag ett djupt andetag. Det är svårt att förstå en sådan  men det är ju så viktigt! Jag förklarade lugnt och sansat men var endå beredd på den tystnad som uppstår när ingen vågar säga eller inte orkar bry sig om att de inte förstår. Men när jag pratat klart hände nåt spännande. Många utav medlemmarna ställde frågor, hur skulle det vara om vi gjort så istället? Hur skulle det ha sett ut om vi hade haft skulder? Och är det inte så att utgående balans i år är ingående balans nästa år? Jag skuttade av lycka inombords!

Det är kanske svårt att förstå när man inte är kassör men lyckan över att bli ifrågasatt är jättestor :)
Just eftersom det aldrig är någon som orkar engagera sig i ekonomin. Att ta fram en ekonomisk rapport brukar inte vara roligt, idag var det det!

Kommentarer
Postat av: Rene

Jag förstår dig i djupet av mitt hjärta.

2006-02-17 @ 00:22:21
Postat av: Robert

Haha, jag känner igen den där känslan! Så var det för mig med en gammal DS. Alla förstod alla samband efter en genomgång av vår revisor, och DET var häftigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback