Öva på att prata i telefon

Idag har det varit en bra dag, fått mycket bra gjort samtidigt som jag hunnit spendera en massa tid med Daniel. Det är tråkigt när man bor tillsammans och ändå knappt hinner ses. Jag var tvungen att sätta resförbud på mig själv den här veckan och det känns faktiskt riktigt bra även om jag längtar efter nästa vecka när jag ska få åka runt lite och träffa massa roliga människor.

Idag har jag också övat på att prata i telefon... jag är nämligen livrädd för att prata i telefon med främmande människor, det är så otäckt på något vis. Men jag övar och i dag gick det ganska bra. Har pratat med vår nye utskottsmedlem, ska bli trevligt att träffa henne i nästa vecka.

Kvällen spenderades framför "debatt", var ju tvungen att heja på Carina. Jag tycker hon skötte dig jättebra, hon fick ju inte säga så mycket tyvärr men jag beundrar henne som klarade av det överhuvudtaget. Jag blev nervös bara jag såg namnen på de övriga debattörerna i tidningen. Go Carina!

Kommentarer
Postat av: Jörgen Johansson

Rädd prata i telefon ? Hur kan vi vara syskon? ;)
I förrgår ringde en telefonförsäljare till mig från COMHEM, eller rättare sagt på uppdrag av dem. Han tyckete i börja det var kul eftersom jag vissade intresse för IP-telefoni. men när jag började diskutera teknik, och om det gick att ringa 0900 nummer (betal samtal blocket tex). Då blev det jobbigare.

Han sa att det blev mycket billigare än Telia. Jag berättade då att jag och mina kompisar har IP telefoni via bredbandsbolaget. Så vi ringer grattttis. Då säger han, "men det gör man inom COMHEM också".. Hallå !!! lysnade han inte. Om jag byter till COMHEM, så får jag ju betala för att ringa min kompisar.. Skiter väl jag om det är grattis ringa till Bulgarien. Har ju ingen ringa där ?
Efter ca 10-15 miniters disk, om 100Mbit via COMHEM etc. Så säger han. "Jörgen, om du är intreserad, kan inte du ringa oss. Jag måste ringa vidare. Sköt om dig"..

Knäcket jag honom ;) *hehe*

Lycka till syrran, det är bara prata på ....
kram Bror.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback