Pust...Vilken dag!

I går kväll när jag satt framför TV:n upptäckte jag att klockan var runt midnatt och att jag kanske borde gå och lägga mig inför morgondagen. Jag kikade på busstidtabellen för morgondagen och insåg plötsligt att det var söndag vilket innebar att det gick färre bussar och från helt andra hållplatser. Med andra ord skulle jag behöva åka tidigare än vanligt samt beräkna in en längre promenad till hållplatsen än vanligt. Insåg ganska snabbt att jag måste gå upp vid klockan 6 och jag som knappt fungerar om jag inte får 8 timmars sömn…

Slutsats 1: Man ska kolla upp tidigt på kvällen vilken tid bussen går dagen efter.

I morse var jag helt ensam ute och på bussen var det inte en enda människa, droppen kom när jag skulle kliva in på station och insåg att den inte öppnat än.

Slutsats 2: Man ska inte vara ute så här tidigt på söndagar!

Jag lyckades sova en stund på tåget och när jag väl kommit till kansliet (vilket för övrigt också var tomt förutom en vilsen Robert) var jag tokladdad på dagen.

När vi väl börjat mötet rullade det på och timmarna gick och gick. Vi insåg efter ett tag att vi var trötta och behövde käka lunch, då var klockan 15:30.. sen lunch med andra ord.

På vägen tillbaka pratade jag lite med Robert om att mitt sista tåg inte gick förens klockan 22:07 så vi hade ju all tid i världen. Men skenet kan bedra…

Klockan 21:35 hade vi fortfarande inte balanserat budgeten och började få lite smärre panik. 21:50 kastade vi oss in i en taxi som körde de krokiga genvägarna i toppfart och 22:05 steg jag på tåget efter en liten joggingtur. Mycket spännande!

Slutsats 3: Det tar betydligt längre tid än man tror att diskutera äskningar.

Jag måste dock säga att jag är nöjd med resultatet av dagen, vi har varit duktiga på att prioritera och funderat noga över vad vi vill.

Slutsats 4: Man kan överleva en heldag med möten trots att man sovit få timmar om man bombarderar sig med socker