Lång men bra vecka

Pust... äntligen ordning i mitt vardagsrum. Den senaste veckans resande fram och tillbaka har resulterat i att väskor blivit tömda lite överallt men nu är det ordning igen :)

Den senaste veckan då,
måndag och tisdag -teamträff i Gävle
Mycket trevligt att träffa en massa konsulenter och höra på deras versioner om hur det fungerar ute i UNF-landet. Det var som sagt ett trevligt gäng och även om vi bara umgicks i knappt två dagar så kände jag att jag lärde känna dem en del och ser framemot fler träffar. Tycker också att det var skönt att höra deras tankar och idéer på FS-arbetet, feedback är alltid bra!
Trevliga luncher som gav mig mersmak, ska nog ta med kompisarna till Los Sombreos nästa gång jag åker upp till Gävle.

Onsdag- skoldag och konsert
På onsdagen var det dags för skolarbete igen, det gick ganska bra men både jag och min kära studiekamrat kände oss frusterade över ännu en dugga som troligtvis inte skulle vara ett dugg lik övningsduggorna. På eftermiddagen bar det av till Stockholm för att gå på BSB-konsert.  Jag har alltid tyckt att jag bor nära Stockholm och att kommunikationsmöjligheterna är toppen men när jag insåg att jag skulle ta mig hem efter klockan 23 på en onsdag blev det problem. Som tur var lyckades vi lösa det hela genom att köra till Bro och åka pendeltåg därifrån. Konserten var toppen, kändes skönt att saker och ting förändras sen sist (1999). Nu var det en helt annan publik, både killar och tjejer i alla åldrar (kanske främst mellan 20-30 år) och mer party än hysteri.

Torsdag- Skoldag och färd mot Göteborg
Var på föreläsning och tuffade sedan i väg mot Göteborg. Hade hört om internet på tåget och tänkte fixa en del saker under resan men tji fick jag... Internet var superslött och jag kom knappt in på en enda sida så jag la ner det där. Istället fick jag plugga och det var ju ioförsig bra.
Väl i Göteborg var det dags för vårt första riktiga utskottsmöte med alla medlemmar representerade. Det kändes skönt att komma igång på riktigt och jag tror att vi kommer kunna hitta på många bra idéer både om hemsidan, communityt och andra infomationskanaler. På kvällen fikade jag med Andreas, Carina och Lisa och hade en trevlig pratstund innan det var dags att sussa.

Fredag- Bokmässa och FS-möte
Vi kilade iväg till Bokmässan ganska tidigt och det var tur eftersom det var väldigt mycket större än jag tänkt mig. Roligt var det iallafall, många intressanta montrar. IOGT-NTO-rörelsens monter skapade en hel del debatter och stack ut på internationella torget. Jag tror att de lyckades bra med att nå fram med sitt budskap. Jag blev föresten erbjuden ett medlemskap i UNF utav en IOGT:are, det var roligt och när jag sedan presenterade mig blev det lite pinsamt för honom. Men jag klandrar honom inte, jag har inte heller lyckas få koll på alla i IOGT och JUNIS FS ännu.
Framåt eftermiddagen, när jag och Carina letat skor i över en timme (varför finns det inga skinnstövlar med fyrkantig tå för?), träffade vi resten av FS, åt middag och började vårt möte. Det var trevligt att träffa alla igen!

Lördag och Söndag- FS-möte
Nästan hela lördagen gick åt till möte, intressanta diskussioner och inte alltför stressigt. Håller med Robert om att det var en del av gruppen som tog för sig mer av diskussionerna än den andra och det är tråkigt men jag vet inte om det är så enkelt att lösa som att flytta om.
Det värsta med mötet var att det var storm utanför vilket gjorde att hela båten gungade. Påminn mig om att aldrig ha möte på en båt, även om den står i land, det är inge roligt att vara sjösjuk när man ska försöka ta en massa bra beslut. Appropå beslut, kändes det som att vi mest beslutade att bereda saker vidare. Jag tror det beror på att vi är ganska nya och ovana ännu. Men det löser sig nog snart, vi hjälps ju åt ialla fall och det är bra!

Måndag-- skoldag
Plugg, plugg, plugg hela dagen lång

Tisdag- Dugga och UNF Eldsjälar
Hade dugga på morgonen och det gick kanske inte så bra den här gången heller. Men det spelar inte så stor roll, man får inga akademiska poäng för duggor så det var mest bara ett kunskapstest. Jag och min studiekamrat ska köra hårt de närmaste tre veckorna fram till tentan och då tror jag inte det blir några somhelst problem. På eftermiddagen åkte jag ner till UNF Eldsjälar och fixade med vår nya lokal. Snart har vi städat ur allt gammalt skräp och ska börja måla, tjoho vad fint det kommer bli! Vi har dessutom fått låna en hel hög med fina möbler av KRIS så det kommer bli jättebra. Skönt också att vi samarbetar med kamratstödsverksamheten, utbyten är bra.

Onsdag- nästan ledig
Ja, idag ska jag få ordning här hemma och beta av saker från min attgöra-lista. Sedan framåt eftermiddagen är det dags för mitt första RS-möte. Det blir minst sagt spännande...

Bäst den senaste veckan (utan inbördes ordning)
- Äta på Andrum- mycket god vegetarisk restaurant i Göteborg
- Lyckad BSB-konsert
- Lära känna FS-ledamöterna, konsulenterna och kansliet bättre
- Fikastunden med Helene, Lage, Andreas och Leo
- Höra en UNFare säga "Det är så trevligt att vara här, det har blivit som ett andra hem för mig" om UNF-lokalen i Västerås
- Komma hem efter en lång och seg dag och finns Daniel i fullfärd att duka fram maten på bordet



Kommentarer
Postat av: Mikael

Låter nästan som om det är full fart... ;-)

Postat av: annpann

älska andrum forever and ever!
stjysst vecka du verkar ha haft, fast intensivt...ojojoj! usch nu måste jag plugga. bläääääääääää
puss på dig!

2005-10-06 @ 11:11:11
Postat av: Helene

Hej!

Nu har jag hittat hit. Fikastunden står högt på min topplista också. Åh vad mysigt det var. En riktigt lyckad blanding av människor som jag trivs tillsammans med.

2005-10-06 @ 19:50:16
URL: http://helenes.blogg.se
Postat av: larsemil

tycker du andrum är bra ska du prova solrosen nästa gång du är här!

2005-10-07 @ 00:08:21
URL: http://larsemil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback