Inte mer än fullt tack

I dag har jag inte skrivit äskningar som alla mina söta FS-vänner, istället har jag läst några äskningar och sitter och funderar på när den sista ska dyka upp, 1 tim och 15 min till deadline nu.  :)h
Annars har jag haft fullt upp under dagen, funderat över RS-mötet i går som blev, precis som jag trodde, spännande.... Det var intressant att studera hur olika människor uttrycker sig. Nästa gång ska jag också uttrycka mig lite, nu när jag känt av miljön så att säga.

Jag har varit i skolan också  och blivit sur på lärare som tar upp sina politiska åsikter under våra föreläsningar. De har inget där att göra!

Eftermiddagen spenderades på en föreställning av och med Benny Haag. Den hette "Inte mer än fullt tack" och handlade om "människans bästa vän, alkoholen". Det var en gripande och personlig monolog som gick rakt in i mig. Jag blev upprörd över hur samhället fungerar och mådde dåligt över alla de stackars barn som tvingas leva i sina föräldrars missbruk. Benny gjorde en jämförelse över hur regeringen och media pratar om de barn som är apatiska för att de ska utvisas ur landet (ca 400 st barn). När sådana fall dyker upp rycker många organisationer in och satsar helhjärtat på det här barnet samtidigt som media och regeringen hävdar att "detta måste vi genast göra nåt åt, det är skandal att barnet mår såhär!".
Missförstå mig inte, både jag och Benny tycker att det är jättebra att alla reagerar så starkt på dessa stackars barn, det som gör oss upprörda är att man aldrig får höra om de 200 000 barn som är barn till missbrukare. Varje gång man hör om sånt här blir man så arg, ledsen och matt.
Bennys monolog innehöll många bitar om hur barnen mår när en förälder hamnar i ett missbruk och det fick mig att vilja ringa till mina föräldrar och tacka dem för att de givit mig en sån bra uppväxt. Jag är så glad att jag sluppit höra mina föräldrar bråka och skrika på varandra, sluppit vara orolig för att de ska dricka för mycket osv. Jag önskar att fler barn haft en uppväxt som jag, det ska jag berätta för mina föräldrar när jag förhoppningsvis träffar dem i morgon.

I morgon ja... jag ska åka till Rättvik tillsammans med Daniel. Vi ska träffa mina svärföräldrar och ev. mina föräldrar också och bara mysa. Det ska bli skönt efter att jag och Daniel bara gått om varandra de senaste två veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback