Huvudet fullt av mikroekonomi och äskningar

Jag har inte lyckas uppdatera på en hel vecka och då kan man fråga sig varför... förklaringen heter tentaperiod! Blä... känns inte som jag gjort nåt annat än pluggat, pluggat och åter pluggat den senaste tiden och tentaveckan har inte ens börjat än. Nåväl, jag hoppas mitt pluggande ger resultat till sist.


Jag har föresten blivit student på BTH (Blekinge tekniska högskola). Det fanns inget skoj att läsa på min egen skola så jag tar en distanskurs där istället som handlar om B2B (handel mellan företag). Jag ser verkligen framemot den kursen, tror det blir jättebra. Att dessutom inte behöva gå till skolan på 10 veckor är ju en bonus :)


Jag har haft massor av bra bloggidéer under veckan men nu kommer jag såklart inte på en enda så ni får stå ut med ett tråkinlägg.


Dock ska jag bevara herr Wagners kommentarfråga om vad UNFs FS vill just nu. Det är en klurig fråga de/vi vill så väldigt mycket, jag har sammanställt äskningarna och det blev 100 sidor om man la ihop dem..... och totalsumman äskade pengar är ungefär 10 miljoner... ojoj... stora siffror och mycket som måste prioriteras bort eller räknas om.  Det kommer bli ett spännande Budget-AU resp. Budget-FS. Men det är ju bra att det finns idéer. Vad handlar de om då... ett axplock är:

* Medlemsvårdshelg
* Ny webbsida/community
* Återträff för volontärer
* Utredningar om jämställdhet
* Politikeradoption
* Högskolemetod
* Belöningar till föreningar som har årsmöten
* Återupprättning av BFL

Alla handlingar bör komma ut om några veckor och då hoppas jag att vi får massor av hjälp från våra medlemmar så att vi prioriterar det som landet vill. Det är viktigt tycker jag :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback