Helgens övningar

Dåså, budget-FS är avklarat och alla överlevde utan större skador :)

Jag är väldigt nöjd med helgen, det blev inte alls lika tufft som jag trott vilket berodde på att vi var relativt överens på de flesta utav äskningarna.  Självklart blev det diskussioner men det ska det vara.
Det slutgiltiga resultatet blev bra och jag tror att vi har hittat en bra blandning mellan nyskapande idéer och kontinuitet. Att vi sedan fick 300 000 över när vi var klara som vi kunde lägga på "pengar att söka" och "FS till förfogande" tycker jag var toppen! Det innebär att det finns mer pengar till spännande idéer som kommer dyka upp från olika föreningar och distrikt under året. 


Spännande och roliga saker under helgen

*Jag fick leda mötet under helgen, det var en spännande och ny upplevelse. Dock tror jag att jag passar bättre som kassör än mötesordförande, det där med kontrapropositionsordningar är inte riktigt min grej ;)

* Ätschemat som visade på matdags varannan timme. Min strategi var att hoppa över alla fikastunder för att ev. klara av att hinna bli hungrig mellan övriga måltider.

* Äta Hammarhaj... dock var det inte speciellt gott men det kan också bero på att framåt söndaglunch fanns ingen hunger i syne.

* Marcus, Björn och Eriks fina budgetlåt, den förgyllde!

* Diskutera med NSF:are, vi har mycket att lära av dem och jag hoppas på flera gemensamma grejer.

* Helene som insisterade att bära min resväska ( med kommentaren "När jag varit på kurs en hel helg, tycker jag det är skönt när någon bär min väska" ) tills vi skildes åt på centralen :)

* Träffa de övriga förbunden, vi borde alltid ha våra möten tillsammans tycker jag.


Vad det gäller innebandymatchen så har jag inte engagerat mig så mycket i den, jag hävdar som tidigare att förbundsblandade lag är mycket bättre, varför slåss när man kan samarbeta?

Sen måste jag också slå ett slag för våra underbara generalsekreterare som alltid har koll och fixar & donar så att allt blir bra. Hurra för Lisa, P och Helene!

Kommentarer
Postat av: Boffo

Jag tyckte då att du skötte dig alldeles utomordentligt rutinerat och bra som mötesordförande. Tack för ett effektivt ledande i budgetförhandlandet!

2005-11-15 @ 09:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback