Elförbrukning

I Januari i år fick jag en positiv räkning, en tillgodofaktura på min elräkning. Min förbrukning förra året var beräknat på killen som bodde här innan och eftersom jag inte hade så mycket koll på hur mycket som jag borde göra av med betalade jag snällt varje månad även om jag tyckte det verkade aningens dyrt. När jag sedan fick min tillgodoräkning tyckte jag såklart det var positivt och tänkte att det var skönt att slippa betala på nån månad. "Nån månad" blev ganska många och först igår fick jag min första elräkning som jag behövde betala i år :)
Jag kan ju inte låta bli att fundera vad min föregångare sysslade med egentligen.... jag har ju massor av lampor, lagar mat och har datorn igång ofta. Kan det vara de miljö-vänliga saker jag gör som påverkar? Jag använder såklart lågenergilampor och ser till att inte ladda laptopen mer än när det behövs. Om det skulle vara det som påverkar är det ju fantastiskt men det är ju såklart mer spännande att klura på de mystiska sakerna som min föregångare kan ha haft för sig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback