Lokalt engagemang

I torsdags avgick från min lokalstyrelse i UNF då jag inte längre bor kvar på orten. Det kändes lite sorgligt och jag insåg att jag skulle bli lokalstyrelselös för första gången på ca 10 år. Nog för att det är väldigt intressant att sitta i FS också men det är egentligen lokalt arbete som mitt hjärta brinner mest för. Utan de lokala föreningarna är förbundet ingenting. Det är de lokala som är viktigast, det är där de flesta medlemmar får växa och utvecklas.
Därför kändes det skönt när jag på fredagen fick frågan om jag inte ville sitta i en lokalstyrelse här, för IOGT-NTO.
Jag tackade ja och ser framemot mitt första uppdrag i vuxenföreningen. Det kommer nog bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det gör inget Therese! Det viktga är att du faktiskt mår bra. Man kan ju trots allt inte vara överallt samtidigt. Du finns med i tankarna när vi planerar saker ändå. Hoppas att vi ses snart. Saknar dig... Och för att svara på det du skrev till mig senast: - Ja, jag har läst den boken. Vad uppmärksamt av dig :-) Det bästa jag läst på mycket länge. Var rädd om dig! *krama*

Postat av: Peter andersson

Tack! Så du har blivtiv lokallös? Fast inte så länge ser jag. Jag valde att inte ta några uppdrag 2008. Det är skönt. Kram på dig!

2008-03-04 @ 19:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback