Långledighet

Långledighet tillsammans med sambon (eller snarare särbo men det låter så deprimerande). Vi hade sett framemot helgen längre. Äntligen skulle vi få rå om varandra. Vi hade bestämt oss för att resa bort, bo på nåt mysigt hotell & turista nånstans. Ju närmare helgen kom destom mer planerade vi. Men när jag vaknade på torsdagsmorgonen var det med en klump i magen. Jag tittade på den färigpackade väskan, hade jag med mig allt för övernattningar? Det slog mig att denna fundering har jag varje helg. Alltid ska väskan packas.
Plötsligt kändes inte hotellfrukost, nya intryck, shopping och storstan så lockande länge. Istället längtade jag efter myskväll framför TV:n, singstar, glass på favoritfiket och att få sova i min egen säng för första gången på evigheter. Känslan fick mig att ställan in våra planer och såhär i efterhand vet jag att vi gjorde rätt. Ibalnd behöver man inte komma bort, ibland behöver man komma hem.

Kommentarer
Postat av: Berith

Efter många år på resande fot förstår jag
vad du menar.
Kram

2007-05-30 @ 05:48:09
Postat av: Anna

Oj, hihi...tack ;-)
KRam

Postat av: Annpann (igen)

Hördu, kommer du ihåg när vi sa personer och sen slog upp hundraser som de personerna var? Här är ett test där man får veta "på riktigt" vilken ras man är
;)
Mitt resultat:
Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.
Hmmm...
Kram A

2007-05-31 @ 17:38:00
Postat av: Linda

Ja, ni gjorde helt rätt. Definitivt. Saknade dig där igår. Men det var trevligt. Du slår ju alla i singstar, ditt busfrö! :)
Kärlek!

2007-06-03 @ 17:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback