Dagens höjdppunkt som bortblåst

Jag är en frukostmänniska. Jag är den där personen som kan äta lika mycket till frukost oavsett om det är klockan 3 eller 10. Får jag inte frukost inom 15-20 minuter från att jag vaknat är hela min dag förstörd. Jag är inte så stor i maten men när det gäller frukost skulle jag nog kunna äta hur mycket som helst. Jag slutar av vana inte av att jag är mätt.

Men nu har allt förändrats....
Sen i lördags har mina frukostvanor varit totalt rubbade. Det är plötsligt jättesvårt att få i sig något på morgonen. Jag blir proppmätt och mår illa efter bara några tuggor. I morse kämpade jag i 40-50 minuter för att få i mig en macka. Jag vet inte vad som hänt men det är ohållbart.
För när jag inte får tillräckligt med frukost resulterar det i att jag blir otroligt instabil under förmiddagen. Idag har jag (förutom att vara tokhungrig), snäst åt folk (sällan bra, ännu mer sällan bra när man sitter som extern konsult i ett projekt) och varit nära tårarna flera gånger.
Jag vet inte varför men av någon anledning så är det tårkanalerna som påverkas mest när jag inte fått frukost. Jag blir tårögd för minsta lilla... mycket underligt och väldigt opraktiskt.

Jag måste försöka lösa det på nåt sätt.... min plan är att köpa nya matvaror, typ ny sorts fil, nytt bröd osv. Kanske har min kropp bestämt sig för att den inte tycker om de sakerna längre.
I morgon börjar ett nytt projekt och jag ska träffa en ny projektgrupp. Jag hoppas verkligen att jag får i mig frukost då för det vore ett tråkigt första intryck om tårarna började rinna för att det är dåligt väder eller nåt. :)

Kommentarer
Postat av: Berith

Hade det varit på min tid,
skulle kommentaren varit: Gravid,gumman?

2007-04-25 @ 04:27:06
Postat av: Therese

Hehe, nä sorry. Inte dags för er att bli farmor och farfar ännu.

2007-04-25 @ 17:15:55
Postat av: Kamilla

Sådär har jag också haft det i perioder. Kan det möjligtvis bero på stress?

Har det gått över än, förresten? =)

2007-04-28 @ 00:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback