Släktforskningens effekt

Det har blivit många sena nätter i sommar, anledningen heter Genline och är en tjänst där man får tillgång till inscannade kyrkoböcker från alla Sveriges hörn. Jag har hållit på med släktforskning förr men haft en paus under studietiden. I sommar upptäckte jag Genline och det resulterade i att jag var på biblioteket dagligen tills den dagen då Daniel sa att vi borde köpa hem tjänsten. Det beslutet resulterade i åtskilliga nätter framför datorn. Vi har grävt både i Daniels och min släkt och det är lika intressant båda två. Den som känner mig vet att jag är otroligt rastlös och otålig och därför facinerar forskningen mig. Där blir jag lätt fast och spenderar timmar med att lösa problem. Kanske är det för att det berör mig, för att utan dessa människor och deras öden skulle inte jag vara den jag är och leva det liv jag lever, spännande tanke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback