Partiblock

Jag är uppväxt i en arbetarkommun, ett brukssamhälle. Jag är engagerad i en nykterhetsrörelse.
Det är antingen hemma eller inom rörelsen som jag spendrat mest tid och har flest vänner. Därför har det funnits en ganska stor övervikt på det röd/gröna blocket i mitt liv. Jag menar absolut inte att alla från arbetarkommunen eller alla inom nykterhetsrörelsen är röd/gröna men väldigt många.

När man skojar om politiken har man gjort det på de borgligas bekostnad. Jag har inte reflekterat så mycket över det tidigare men sen fick jag ett jobb inom IT-branchen.

Här är det precis tvärtom, många (fortfarande såklart inte alla) tillhör det blåa blocket och skämtar man så gör man det oftast om de röd/gröna.

Det är tråkigt att det är så tydligt tycker jag...

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej Syster.

Vi var 10 killar från en IT firman som satt och käkade i Lissabon Valkvällen. Vi gjorde en snabb undersökning av oss. Ljög ingen så var det bara Fp+M vid bordet.. Så visst, it branchen är nog rätt blå.

http://www.sapnet.se/

2006-09-20 @ 19:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback