Folkrörelsekänsla

Både Sofia Ivarsson och Andreas Ericsson har nyligen bloggat om folkrörelseanda och jag kan inte göra annat än att hålla med. Säga vad man vill om rörelseidol men det va rlängesen jag skrattade så mycket och trivdes så bra. Det var avslappnat, man behövde inte göra bort sig om man inte ville och ja... nä... det finns nog inga bra ord för det som hände. Man måste nog ha varit där för att förstå hur tokigt allt var. Det är så skönt när man kan fälla kommentaren " om någon utifrån såg detta skulle man kunnamissta det med värsta fyllefesten" och inse åter igen att man kan ha minst lika roligt på nyktra grunder :)

Sen är det då Pumpen. Jag älskar denna galna frågetävling med toksvåra frågor på kort tid. Jag var med i min moderföreningslag i går och höll till på biblioteket. En timme av panik och toksökande är så otroligt roligt. Det gick ganska bra för oss i år. Vi satsar inte direkt på att vinna utan gör det mest för att det är roligt men i år kom vi högre upp än vi brukar och det var ju såklart roligt.

Jag brukar köra med min förening där hemma och det är också en mysig känsla. Där är vi väldigt få, det är i princip bara jag som kan hantera en dator, vi har supersegt internet och håller till i vår föreningslokal. Det häftiga där är de gamla människorna som tar med sig massor av böcker men sen knappt använder dem för att de kan svaren på frågorna utan att behöva leta. Helt galet!
Pumpen var lite charmigare innan internets tid men det är fortfarande en utav de bästa folkrörelseaktiviteterna  på året.

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja, pumpen är väldigt roligt.*ler*

Och folkrörelser är inte riktigt kloka! Men kul var det att sjunga med de två flickorna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback