Årets budgetprocess är över...

Nu är årets budgetprocess över och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Jag och de andra i styrelsen har lärt oss av våra misstag förra året och kunde därför genomföra en betydligt snabbare och bättre process i år.

Jag tycker det är skönt att styrelsen har tänkt mer på helheten än enskilda intressen, något som kan verka självklart men som inte alltid är så enkelt. Budgeten har vi lyckas balansera på ett snyggt sätt och samtidigt har vi tagit hänsyn till att vi kommer att få mindre pengar att röra oss med framöver. Det känns toppenbra! Jag gillar budgetprocessen, det är roligt när styrelsen tänker till och kommer med nya idéer.
Det är också otroligt bra när vi utgått från våra kongressmål och arbetar hårt för att hitta de bästa och mest kostnadseffektiva sätten att uppnå dem. Med den nya budgeten tror jag vi kommer långt!
Nu är det ett helt år till nästa process, kanske är jag med och driver den, kanske inte. I vilket fall som helst tror jag att den kan bli ännu bättre om man tar vara på erfarenheterna som finns.

Sen kanske vi inte vann innebandyn men det handlande nog främst om att vi i god prioriteringsanda lagt vår energi på en toppenbudget istället för på innebandy :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback