"Det är lite mycket nu"

Jag har funderat på uttrycket "Det är lite mycket nu". Jag använder det väldigt ofta som ett svar på "när kommer du upp nästa gång?", "Ska vi ses i helgen?", "Varför har du inte uppdaterat din blogg på en månad?", "Kan vi ha möte nästa vecka?" eller helt enkelt " hur mår du?"

Men det är ju ett så konstigt uttryck (förutom det faktum att man använder lite och mycket i samma mening) för det är väl alltid mycket? I alla fall hos mig. På nåt sätt borde man ha anpassat sig och flyttat sin gräns för vad det kan hända på en vecka för att det ska vara en vanlig vecka och inte en vecka när det är "lite mycket".  Men jag tror inte jag gjort det, jag är nog fortfarande kvar i tiden innan FS-uppdrag, högskoleplugg, jobbsökande, lokala engagemang och eget hem.

Så jag ska nog tänka en gång extra innan jag säger att det är lite mycket nu... det är nog som vanligt fast det känns som mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback