Alla hjärtans dag

Om en person till säger att Alla hjärtans dag bara är en kommersiell högtid som inte behöver uppmärksammas så börjar jag nog slåss!

Visst utnyttjar affärerna högtiden till max, precis som alla andra högtider men det är faktiskt upp till var och en att bestämma om de vill köpa massa björnar och sånt. För mig är dagen viktig, för att det påminner mig att tala om för alla att jag bryr mig om dem. Och ja, det borde man göra alla dagar men det gör man inte. Nu har man åtminstone en dag där man stannar upp och tänker till en extra gång. Jag tror vi behöver det.

Dessutom gillar jag traditioner, men i år gick mina traditioner åt skogen... och jag erkänner att jag tycker det är jobbigt. Jag vill att min älskling ska vara här och inte på personalsamling..

Nåväl, jag och Daniel försöker intala oss att det egentligen är Alla Hjärtans Dag på fredag... vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback