Uppdragslös=Rastlös

Jag är medveten om att jag är en rastlös själ som inte gillar när saker går för sakta. Men riktigt hur rastlös jag är det visste jag inte förens jag började på det här jobbet...

Jag sitter och väntar på uppdrag. Har gjort det i vad som känns som en evighet men egentligen är det bara två veckor. De första dagarna gick det ganska bra. Jag och mina kollegor kom på uppgifter, läste i våra böcker och skrev fina sammanfattningar. Jag och en kollega hade dessutom ansvar för en kräftskiva för kontoret så det fanns lite att göra. Sen kom vecka två och jag började känna hur det kliade i fingrarna. Nu är det början på vecka tre och jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen. Jag klarar inte av att inte göra nånting och jag klarar inte av att strunta i jobbet och bara surfa runt hela dagarna.


Rastlösheten gnager i mig och det känns som jag ska börja klättra på väggarna snart. Snälla ge mig ett uppdrag...


Kommentarer
Postat av: Andreas Ericsson

Du kan ju snart få göra budgeten på arbetstid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback