Twisterdrottning

För ca 5 år sedan var det superhett att spela Twister på våra UNF-träffar i Sandviken. Vi spelade det ofta och det var ett utav få spel som jag tyckte var roligt. Kanske för att jag är överrörlig och det för en gångs skull var en positiv egenskap. Jag minns att vi hade långa turneringar och jag var otroligt duktig på det. Kunde knyta massor av knutar på mig själv utan att tappa balansen.

Jag är ju inte alltid så snabb att haka på nya saker så jag fick ett eget twister i julklapp först förra året. I dag hade vi styrelsedag här hemma och förberedde inför årsmötet när vi plötsligt fick idén att inviga twistret.
Jag var toktaggad, kavlade upp ärmarna, satte uppe håret i knut, tog av mig smycken och ställde upp.
Och på bara några minuter låg jag och splattrade på golvet.. Jag förstår inte riktigt hur det kunde vara så enkelt förut, nu var det toksvårt men fortfarande lika roligt!

Så nu är det dags igen, jag måste återta min plats som Twisterdrottning!


Kommentarer
Postat av: Robert

Vet du att jag är Östergötlands okränte kung i par-twister? Vi körde det jämt på våra kurser, och jag tog hem östgötamästerskapen vi hade på ett DÅM. Jag anar en kvällsaktivitet på ett kommande FS-möte.. ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback