Sol, engagemang och trevliga människor

Jag har nyligen kommit hem från Teneriffa. Spenderade en vecka där och fick uppleva det tre absoult bästa sakerna i livet: Sol, engagemang och trevliga människor.

Fick chansen att följa med på en utav  IOGT-NTOs förebyggararresor och är otroligt nöjd. Det var en jättebra kurs där jag fick lära mig en hel del om förebyggande arbete och dessutom ha strategisnack över hur vi ska arbeta förebyggande i framtiden. Stora frågor såsom ”Vad är vår uppgift i samhället?”, ”Hur ska vi skilja oss från vårt moderförbund?”och ”Vilka arenor ska vi finnas på?” stöttes och blöttes om och om igen. Det var givande och jag känner att det var ett bra föerbundstyrelsearbete. Det är lätt att man glömmer bort sitt uppdrag och fastnar i diskussioner om småsaker när det egentligen är detta som vi ska syssla med, dvs. lägga upp stora strategier tillsammans.

 

Solen och allt kursande har gjort underverk på min inre energi. Jag är mer peppad än jag varit på länge och skulle väldigt gärna vilja satsa allt på UNF-arbete just nu men det går ju tyvärr inte.

 

Jag fick också möjlighet att lära känna en hel del utav UNFs personal på ett mer personligt plan, vilket är jätteviktigt för vårt arbete. Nästa gång det ordnas en förebyggarresa hoppas jag att vi får med fler ideella ute i landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback