Lucia- årets högtid

I onsdags var jag på luciamorgon i den kyrka som jag själv alltid varit med på lucia i. Det var min gamla kör som lussade vilket gjorde att kände igen en stor del av sångerna. Det är verkligen något speciellt med Lucia. Jag tycker att det är en utav de finaste traditioner vi har. Känns så skönt att få sitta och ta det lugnt en stund  med underbar musik och ljus överallt, otroligt fridfullt och vackert.
För mig skulle de kunna göra 13:e till en helgdag och skicka nån annan "onödig" röd dag istället.

Kommentarer
Postat av: Annpann

ÅH! Härligt. Själv såg jag inte ett enda tåg, inte ens på teve..förutom en liiten liiiten snutt! Snyft! Kände stark längtan efter lite äkta Luciakänsla hela dagen!
Snart ses vi :-)
KRAM

2006-12-15 @ 23:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback