Strandsatt i Stockholm

I dag blev jag strandsatt på kansliet i Stockholm. Det var visst någon galning som kört in i Essingebron så bron hade fått en rejäl spricka och trafiken var avstängd.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713522,00.html

Vi blev minst sagt lite förvånade när vi fick höra det här och undrade hur man kommer ifrån Stora Essingen utan att ta brovägen. Det är intressant egentligen hur mycket man är beroende av att kommunikationer fungerar. Intressant att man alltid följer invanda mönster och inte riktigt vet vad man ska göra när man tvingas bryta dem. Nu blev jag egentligen inte så väldigt drabbad eftersom jag och Lisa hade ett möte som skulle kunna hålla på till i övermorgon så vi var inte direkt rastlösa. ;)
Dock bestämde vi oss för att ge upp för dagen efter några timmar och då hade trafiken kommit igång igen, åtminstone åt det håll vi skulle.
 
Nu är jag hemma och tittar på Världens Barn galan, ska ringa in lite pengar. Det borde du också göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback