Stulen parkeringsplats

I förrgår råkade jag ut för något irriterande... jag hade varit ute med bilen och när jag kom tillbaka stod det en bil på min parkeringsplats?!?!?
Som tur är så bor jag precis brevid en affär så jag parkerade där och gick in för att fundera på vad jag skulle hitta på. Jag ringde till flera instanser och de alla svarade samma sak " Du får parkera någon annanstans" Döh! Jag som trodde att jag kunde köra upp ovanpå den där bilen och parkera.....
Så bara så att ni vet, är det helt okej att ställa sin bil på någon annans parkering, det finns ingen som kan göra något åt det.


Nu håller jag på att göra mig iordning inför eftermiddagens/kvällens äventyr. Jag ska på vikingaäventyr med kören. Vi ska sjunga ute på en marknad och sedan gå på gille, det ska bli väldigt roligt trots att vädret inte är så lockande. Jag måste försöka skaffa ytterkläder i vikingastil.  Ha en trevlig kväll!


P.S Jag fick tillbaka min parkering ca 5 timmar senare men i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Macke K

Hmm... Det brukar ju vara något företag som har han om det där, och de brukar inte vara sena med att lappa bilen som står fel. Annars är ju tricket att göra en ägarförfrågan hos Vägverket och se vem som äger bilen. Vips har du ett telefonnummer du kan ringa och be att få bilen flyttad. Själv brukar jag lägga en lapp i rutan om jag ställer mig på någon annans plats med mitt mobilnummer. Än så länge har ingen ringt (utom en gång, men då var det lite andra förutsättningar).

Postat av: Kamilla

Jag råkade också ut för det där en gång, fast lite längre än fem timmar. Det var snarare kanske fyra-fem veckor. Nu fanns det plats att ställa en bil precis bredvid min parkeringsplats, och lyckligtvis hade jag en lång motorvärmarsladd, så jag klarade mig ändå. Men det var förbannat irriterande. Det var personen som egentligen hade parkeringsplatsen bredvid min som hade snott min plats. När jag ringde de som äger parkeringen sa de "här har du telefonnumret till personen som har parkeringsplatsen bredvid dig". Jag kom mig inte för att ringa, och helt plötsligt var bilen försvunnen. Jag misstänker att tanten som ägde den hade gått och dött, och att det var därför bilen stod på min plats så länge...

2005-11-07 @ 13:42:25
URL: http://kamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback