Bandy

Idag ska jag skriva om något som jag kanske inte brukar skriva om, nämligen sport närmare bestämt bandy.

Jag gillar bandy, det är nog den enda sporten som jag egentligen tycker är rolig att följa men nu är jag lite fundersam. SVT24 sände i går matchen mellan VSK och Vetlanda och jag tänkte passa på att ta en paus i pluggandet och titta lite. Jag fick då veta att matchen skulle spelas i 3 * 30 minuter istället för 2* 45  minuter som de brukar göra. Det här var tydligen ett led i ett projekt som skulle göra bandy till en mer publikvänlig sport och jag förstår verkligen inte. Okej, det kan vara lite kallt att stå ute i 45 minuter och med 3* 30 får man två pauser som man kan kila iväg och köpa något varmt på men det kan ju inte vara det viktiga. Föresten har de flesta redan med sig något varmt som man kan dricka under matchen. Ett argument var att det skulle vara lättare för TV att göra attraktiva sändningar eftersom de då har två pauser där de kan ha intervjuer osv men bandy är ju ingen TV-sport. Bandy ska upplevas på plats!

Jag har alltid gillat uppläget på bandy och irriterat mig de få gångerna man tittat på hockey, där tar ju en period slut innan den börjat. Om argumentet för 3* 30 skulle vara för spelarnas skull så kan jag gå med på det, men för publikens skull? Nä, det köper jag inte!

Kommentarer
Postat av: Annpann

"Ett argument var att det skulle vara lättare för TV att göra attraktiva sändningar eftersom de då har två pauser där de kan ha intervjuer osv men bandy är ju ingen TV-sport."

Jag tror att om man byter ut orden "göra attraktiva sändningar" mot "tjäna fetare med stålar", och orden "intervjuer osv" mot "ännu fler obscent långa reklamsnuttar plus få tittarna att slösa duktigt med pengar på att ringa in för att utse matchens lirare, matchens kanon, matchens snyggaste, matchens allt..." , så kommer man ganska nära en förklaring. Men det är ju bara vad jag tror.
Sport på TV 3/4 o kanal 5 suger!
Bandy ger jag väl inte så mycket för som livesport men jag håller med dig att det mesta upplevs bäst i verkligheten :-) I sommar måste jag till Tyskland! FotbollsVM!!!
Glöm inte seriestarten 100 höjdare ikväll!
KRAM

Postat av: Anna

Men åh. Drygt att man inte kan ta bort sina kommentarer. Den här borde kvala in på 100 höjdare-listan över hjärnsläppen. Det var ju SVT24 som skulle göra sådär med sändningarna. Dom har ju ingen reklam. Åhhh...pinsamt. *slår mej för pannan*

2005-11-21 @ 23:09:05
Postat av: Robert

Jag håller med! Bandy ska liras i 2*45, blir för ryckigt annars! Speciellt när utvisningarna är på 10 minuter..

Imorgon: IFK Motala-VIK! Jag ska vara på plats hemma i Motala för årets första (och kanske enda..) bandymatch! =D

2005-11-24 @ 20:55:53
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Morgan Dahlgren

Jotack teoriprovet gick bra för min del igår vilket känns ungefär ganska bra.

2005-12-02 @ 22:15:40
URL: http://morgan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback