UNF:arna har tagit ett till steg

Hört på UNF-träffen i torsdags:

-Therese, min dröm är att UNF ska vara öppet jämt så man kan gå hit efter skolan och fika och så. Kan vi inte fixa det?

-Vi var och hälsade på Junisverksamheten i går, det var roligt!

- Vi borde sätta upp en massa affischer med vårt budskap nere på stan, det kan man väl göra?

- Det här är som mitt andra hem därför har vi skrivit ihop ett dokument om hur man kan utveckla UNF, ska vi skicka det till dig?

- Jag kan ju inte göra lumpen heller, jag måste ju ta hand om UNF-föreningen nu när jag är ordförande.

På senaste tiden har det varit extra trevligt att vara på UNF-träffar. "Mina" UNF-are har tagit ett nytt steg, de är inte längre de som går på UNF-träffar för att spela spel och baka. De har tagit steget till att bli ideologiska. Många är vi som spekluerar vad som är "riktig" UNF-verksamhet. Är det okej med en förening som bara kör verksamhet av typen baka pizza? Jag har alltid hävdat att det är okej. Jag tror inte på att värva på enbart ideologi. Jag tror att man ska värva på den roliga saker som vi hittar på. Just därför har jag inte engagerat mig så mycket i det ideologiska när jag har startat upp föreningen här och det har gett resultat, tids nog blir de flesta UNF:are ideologiska. 

Nu vill de lära sig mer om UNF och våra metoder, de vill bli stöttade i argument och göra drogpolitiska saker. Plötsligt är inte UNF en fritidsgård där det bara händer roliga saker, plötsligt har det startat ett engagemang hos dem.  Nu brinner de för UNF och vill sprida vårt budskap och det är ju precis det som jag hoppats på de där gångerna när man om och om igen planerat pizzabak, filmkväll, spelkväll osv...

Se till att göra roliga saker i UNF, pizzabakning är precis lika viktigt som drogpolitiska aktiviteter!



Kommentarer
Postat av: Andreas Ericsson

Word!

Postat av: Anna

Tja!
Hoppas det gick bra på biblioteket. Jg var faktiskt där i två timmar idag jag med efter skola och hundvaktande, och imorron blir det hela dagen.
Kul att läsa att det lönar sig med roliga saker! Såna visdomsord hör man alltför sällan... :-)
Kramar på dig

2005-12-07 @ 20:30:35
Postat av: Robert

Oh yeah! Det där fick håren på armarna att resa sig. UNF när det är som bäst, och får folk att växa! Pepp, pepp, pepp!

2005-12-07 @ 23:21:28
URL: http://damberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback