Tågblogg

Jag blir alltid så inspirerad att skriva blogg när jag sitter på tåg. Kanske borde åka tåg oftare om jag skulle få min blogg uppdaterad nångång J  Dock blir det en ”det här har jag gjort-blogg” som kanske inte är speciellt inspirerande men i alla fall.

Jag är nöjd med helgen, jag har lyckats plugga duktigt både fredag och lördag samtidigt som jag kunde spendera kvällarna med julmys. I fredags hade jag och Daniel julbakning vilket resulterade i lussekatter, pepparkakor, knäck, marmelad och rispuffar vilket känns mycket bra och gott! Lördagskvällen spenderade jag nere på IOGT och hade julpysselkväll med UNFarna och en kamratstödsgrupp. Det var mysigt och fridfullt nästan hela tiden…
I går hade jag en julstädardag och anti-pluggdag vilket var en ganska bra kombination. På kvällen passade jag dessutom på att gå till en kyrka och kika på en Luciahögtid. Det var otroligt mysigt och jag saknade verkligen den tiden när jag alltid var engagerad i luciatåg hit och dit. Lucia är en utav mina favorithögtider. Det är väldigt vackert och skönt med alla luciasånger och ljus tycker jag. Jag är verkligen glad att jag tog mig dit, man borde gå på konserter oftare. Det brukar vara ett skönt avbrott i vardagen.

Idag har det varit Stockholm hela dagen. Jag har haft Fältutskottsmöte samt AU-möte vilket gick bra. Det hände väl inte direkt något revolutionerande men det var bra ändå. Mellan mötena passade jag på att göra en budgetuppföljning (Äntligen! Har haft lite dåligt samvete för det). Det är tråkigt när det är så mycket annat, med skolan och så, som måste gå före UNF. Jag vill ju så gärna engagera mig ännu mera eftersom det är så utvecklande och roligt! Nåväl, nångång ska väl skolan lugna ner sig också…

Föresten, det känns verkligen inte som att det är julafton om mindre än två veckor när man kan strosa runt i Sthlm när det är strålande sol och inte alls speciellt kallt.




Kommentarer
Postat av: Annpann

Jag tycker det är kul att läsa jag-har-gjort-bloggar :-) Men sen är ju jag dels ingen UNFare som ska inspireras, och dels är jag ju väldigt nyfiken av mig... men du gladde i alla fall nån, ville jag säga :-D
Skulle också vilja ha gått på nåt Luciatåg..men det blir väl mammas julkonsert med kören när man kommmer hem i alla fall :)
Kram på dej och mys på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback